Kako naj opustim kajenje?

Ste tudi vi eden izmed tisočih, ki so si že tolikokrat obljubili, da bodo opustili kajenje? Če ste, vam predstavljamo nekaj nasvetov, s katerimi boste lažje držali to svojo zaobljubo.

 

Veliko stvari je lažje reči, kot narediti. Ena takih je tudi opustitev kajenja. Večina kadilcev se namreč zaveda, da mora nehati kaditi, a se projekta ne zna lotiti na pravilen način. Preberite, kako se lotiti opuščanja razvade, ki je škodljiva tako za vaše zdravje kot tudi zdravje ljudi, ki vas obkrožajo.

Pripravite temeljit načrt za odvajanje od kajenja!

Načrt opustitve kajenja vam bo pomagal soočati se s fizičnimi in čustvenimi težavami, ki se pojavijo ob prenehanju. Pri pripravljanju načrta bodite pozorni na naslednje stvari:

Zakaj sem se tako odločil/a: V načrt zapišite razloge, zakaj bi radi nehali kaditi. Morda so vaš temeljni razlog zdravstvene težave, pritisk družbe ali pa kaj drugega.

Izberite dan, ko boste nehali kaditi: Natančno določite dan, ko boste prenehali kaditi. Datum naj ne bo preveč oddaljen, ker boste nanj zagotovo pozabili ali pa z njim odlašali vse do naslednjega leta.

Pogovorite se z osebnim zdravnikom: Osebnega zdravnika povprašajte o programih za opuščanje kajenja, svetovanjih in zdravilih. Nekatera zdravila je namreč potrebno začeti jemati že teden pred datumom, ki ste si ga določili.

Obvestite čim več ljudi: Naj vaši prijatelji, sorodniki, sodelavci izvedo, da želite nehati kaditi. Prosite jih, naj vas pri tem podpirajo in jim razložite, na kakšen način naj to počnejo.

– Očistite stanovanje: Doma, v avtu in drugje se znebite vseh tobačnih izdelkov. Cigaretam 'za vsak slučaj' se namreč ne boste mogli upreti. Poleg tega lahko prebarvate stanovanje, zamenjajte zavese in odstranite pepelnike!

– Določite, s čim boste nadomestili cigarete: Če vam nekaj 'manjka v ustih', cigareto zamenjajte za žvečilni gumi ali bombone brez sladkorja, palčko cimeta ali surovo zelenjavo, na primer korenček.

Premišljujte: Če vas kdaj popade dvom in niste prepričani, da boste kos izzivu, preberite, zakaj ste se tako odločili in kaj vse vam je že uspelo. Napišite seznam izzivov, s katerimi se še morate spopasti in kako boste to storili.

Nadzorujte stres!

Da se boste lažje soočili s stresom, naredite seznam stvari, ki se jim lahko izognete ali jih prenesete na koga drugega, da boste manj obremenjeni. Če potrebujete odmor, si ga vzemite, še preden boste popolnoma izčrpani. Privoščite si oddih in sproščanje ob vaši najljubši glasbi.

Proslavite uspeh!

Vam je prvi dan brez cigarete uspel? Ste brez kajenja zdržali že cel teden? Mesec? Nagradite se z nečim, kar vas bo spravilo v dobro voljo in še dodatno spodbudilo pri odločitvi.

In ne pozabite, da uspeh ni viden že po enem dnevu! V začetku se boste verjetno zelo slabo počutili, saj vam bo večkrat upadel krvni sladkor, poleg tega pa boste veliko kašljali, ker se vam bodo začela čistiti pljuča. Mučile vas bodo vrtoglavice in slabost, vi pa boste izjemno razdražljivi. Naj vas to ne odvrne od odločitve. Saj veste, najpomembnejša je vztrajnost!

Vir: http://vizita.si/clanek/zdravozivljenje/kako-naj-opustim-kajenje.html

Naše spletno mesto uporablja piškotke za boljše delovanje. Z nadaljnjo uporabo te spletne strani se strinjate z našo POLITIKO PIŠKOTOV

EU Cookie Directive Module Information