kako-se-odvaditi-kajenjaPrenehanje kajenja ima takojšnji učinek. Že po 20 minutah se vam zniža krvni pritisk in upočasni bitje srca. Tekom dneva količina kisika in ogljikovega monoksida v krvi pade na normalno raven in tveganje za srčno kap se zmanjša. Dolgoročne prednosti prenehanja kajenja pa zavzemajo še manjše tveganje za razvoj srčnih in žilnih bolezni, kapi, pljučnega raka in drugih vrst raka.

Tukaj je nekaj nasvetov za lažje prenehanje kajenja:

1. Morate vedeti zakaj

Želite prenehati kaditi? Ali veste tudi zakaj? »Ker to ni dobro za moje zdravje« ne zadostuje. Za pravo motivacijo za prenehanje kajenja potrebujete močan, osebni razlog. Mogoče želite zaščiti družino pred pasivnim kajenjem. Mogoče vas straši misel na pljučnega raka. Ali pa se želite počutiti mlajši. Izberite res močan vzrok, ki bo močnejši od želje po novi cigareti.

2. Poizkusite nikotinske nadomestke

Ko prenehate kaditi, lahko zaradi pomanjkanja nikotina postanete razočarani, depresivni, nemirni ali jezni, in želja po samo enem dimu lahko postane zelo neustavljiva. Nikotinski nadomestki vam lahko zmanjšajo te občutke. Študije so pokazale, da vam nikotinski obliži ali žvečilke kar za dvakrat povečajo možnost uspešnega prenehanja kajenja.  "RIEN PIPE" je tudi odličen pripomoček proti odvisnosti od kajenja

3. Povejte ostalim

Povejte prijateljem, družini in kolegom, da se odvajate kajenja, kajti njihova vzpodbuda lahko močno pripomore k uspešnejšemu prenehanju kajenja. Morda se boste hoteli pridružiti skupini za pomoč pri prenehanju kajenja ali pa se pogovoriti s svetovalcem. Terapija skupaj z nikotinskimi nadomestki je lahko že dober recept za uspeh. 

4. Lajšajte si stres

Eden izmed razlogov, zakaj ljudje kadijo, je, da jim nikotin pomaga pri sprostitvi. Ko boste enkrat prenehali kaditi, se boste morali začeti s stresom spopadati drugače. Poskusite lahko z redno masažo, poslušanjem sproščujoče glasbe ali z učenjem joge in tai čija. Če je le možno, se prvih nekaj tednov, ko ste prenehali kaditi, izogibajte stresnim situacijam.

5. Izogibajte se alkoholu

Določene aktivnosti lahko vzpodbudijo vašo željo po kajenju. Eden izmed najpogostejših sprožilcev je alkohol, zato se poskušajte pitju izogibati. H kajenju vas lahko napelje tudi kava, zato namesto nje raje pijte čaj. In če ste radi enega prižgali po končani jedi, si najdite neko drugo dejavnost, recimo umivanje zob ali žvečenje žvečilke.

6. Počistite hišo

Ko ste pokadili še zadnjo cigareto, se lotite čistilne akcije vašega doma. Vrzite stran vse vžigalnike in pepelnike, operite vse obleke, ki imajo vonj po cigaretah in temeljito očistite preproge, zavese in tapete. Uporabite osvežilec zraka, da se znebite tistega znanega vonja po cigaretah, kajti na koncu zagotovo ne boste želeli videti ali vohati česarkoli, kar vas spominja na kajenje.

7. Ne obupajte!

Pogosto se zgodi, da se ljudem ne uspe odvaditi kajenja že v prvem poskusu. Mnogi kadilci so za to potrebovali več poskusov. V takem primeru se poglobite v vzroke in okoliščine, ki so vas napeljale nazaj h kajenju. Uporabite jih kot priložnost, da se ponovno zavežete k opustitvi cigaret. Ko se to zgodi, si v roku naslednjega meseca določite natančen datum, ko v ne boste več prižgali cigarete.

8. Gibajte se

Telesna dejavnost lahko zmanjša željo po nikotinu in druge negativne posledice prenehanja kajenja. Ko želite poseči po cigareti, raje v roke vzemite pohodne čevlje ali športno obutev za tek. Učinkovita je lahko že blaga oblika telesne vadbe, kot je sprehod psa ali puljenje plevela na vrtu. Dodatno porabljene kalorije vas bodo obvarovale pred naraščanjem telesne teže, ki lahko nastane kot posledica prenehanja kajenja.

9. Jejte sadje in zelenjavo

Ko prenehate kaditi, ne poskušajte hkrati biti tudi na dieti, kajti toliko odrekanja se vam lahko maščuje. Raje se osredotočite na uživanje sadja, zelenjave in mlečnih izdelkov z nizko vsebnostjo maščob. Študija neke ameriške univerze je pokazala, da uživanje omenjenih jedi povzroči obupen okus cigaret. Na ta način se bojujete proti cigaretam, istočasno pa telesu zagotavljate hranila za boj proti različnim boleznim.

10. Nagradite se

Poleg vseh pozitivnih učinkov, ki ga ima prenehanje kajenja na zdravje, obstaja še en – prihranek denarja. Z denarjem, ki ste ga včasih porabili za nakup cigaret, si raje privoščite kaj lepega ali zabavnega in se tako nagradite za vaš trud in uspeh.

Vir: http://www.zlatajesen.si/index.asp?tn=article_view&cid=179258&c=16049

Naše spletno mesto uporablja piškotke za boljše delovanje. Z nadaljnjo uporabo te spletne strani se strinjate z našo POLITIKO PIŠKOTOV

EU Cookie Directive Module Information